SFA1000 jest wersją ze standardowym wyposażeniem, które sprawdzi się w zastosowaniach takich jak wynajem, turystyka, rolnictwo. Ze względu na bardzo konkurencyjną cenę jest również dobrą bazą do modyfikacji do jazdy sportowej. Ten model jest wyposażony w silnik V2 o mocy aż 92,5 KM i występuje w dwóch kolorach czarnym i zielonym. Plastikowe osłony są barwione w masie dzięki temu są bardziej odporne na zarysowania. SFA1000 jest wyposażony w stalowe felgi i bagażniki, olejowe amortyzatory z regulacją napięcia sprężyny, 5 calowy wyświetlacz, nie posiada oparcia dla pasażera, oraz przedniego i tylnego zderzaka.
Rama i układ zawieszenia
SFA1000 to potężny quad który wymaga mocnej ramy i mocnego zawieszenia. Rama w tym modelu jest wykonana ze stalowych rur o średnicy 32mm na dole i 25mm w przedniej części. Górna część ramy to profil stalowy o przekroju 100mm x 40mm. Przednie zawieszenie to po obu stronach to podwójne wahacze poprzeczne. Z tyłu znajdują się dwa potężne odkuwane wahacze wleczone. Wszystkie sworznie wahaczy posiadają możliwość smarowania z zewnątrz. Przednie i tylne zawieszenie posiada drążki stabilizujące. Tradycyjne amortyzatory olejowe w SFA1000 posiadają regulacje napięcia sprężyny.
Układ kierowniczy
Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) z trzema trybami pracy pozwala na swobodne manewrowanie między drzewami przy niskich prędkościach bez dodatkowego wysiłku.
Tablica przyrządów
W tym modelu zastosowano 5 calowy wyświetlacz LCD który zapewnia wszystkie niezbędne informację o stanie pojazdu czyli prędkość, obroty silnika , kontrolki oleju temperatury, świateł oraz załączenia napędów.
Komfort
Rozstaw osi wynoszący 1480 mm oraz duży prześwit (265 mm) w połączeniu z niezależnym zawieszeniem i zoptymalizowaną długością całkowitą zapewnia dobre właściwości terenowe i zwrotność.
Układ napędowy
Układ napędowy w SFA1000 umożliwia kierowcy wybór pomiędzy trybami:
2WD z blokadą dyferencjału W tym przypadku moment obrotowy przenoszony jest wyłącznie na tylną oś. Tryb ten sprawdza się dobrze na twardej, nawierzchni.
2WD z wyłączoną elektromagnetyczną blokadą dyferencjału W trybie 2WD na tylnej osi można rozłączyć blokadę tylnego dyferencjału Ten tryb pozwala na bezpieczną jazdę z dużymi prędkościami po twardym podłożu oraz skręcanie w małym promieniu bez zrywania nawierzchni np. na trawnika
4WD z wyłączoną blokadą przedniego dyferencjału W przypadku jazdy w cięższym terenie i na stromych podjazdach warto dołączyć również przednią oś czyli tryb 4WD
4WD z włączoną blokadą mechanizmu różnicowego Tryb 4WD z blokadą mech. Różnicowego pozwoli ci wydostać się z najbardziej błotnistego terenu. W tym trybie możesz jednak jechać praktycznie tylko na wprost.
Koła
Stalowe felgi R12 są uniwersalne do jazdy terenowej i drogowej i mają szeroki wybór opon na rynku. Na takich kołach quad prowadzi się lepiej w ciężkim terenie, Ze względu na wyższy profil, jest mniejsza szansa na odklejenie się opony od felgi przy niskim ciśnieniu.
Akcesoria
W zestawie znajduje się wyciągarka o udźwigu 1100 kg, która zapewnia wsparcie na nieprzejezdnych drogach. Poszerzone błotniki skutecznie chronią kierowcę i pasażera przed błotem wydobywającym się z kół a w razie ich uszkodzenia łatwo je wymienić, ponieważ mocowane są za pomocą spinek.
Gwarancja i serwis
Jedną z głównych zalet modelu SFA 1000 jest jego dwuletnia gwarancja bez limitu kilometrów i stosunkowo długie interwały serwisowe. Aby utrzymać gwarancję i właściwy stan techniczny modelu SFA 600 należy wykonywać przeglądy co 100 godzin pracy silnika lub 1600km.
Wszystkie quady QJMOTOR posiadają międzynarodowy certyfikat ISO-9001, który oznacza dwupoziomową kontrolę jakości części i montażu sprzętu.